دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی یکی از بایدهای کسبوکارهای امروزیست. کسبوکارهایی ک با اصل اینترنت و شبکههای اجتماعی در هم تنیدهاند. بنابراین آشنایی هر کسبوکاری از جمله مشاورین املاک و فعالان حوزه املاک با این دانش ضروریست. در این مقاله قصد داریم مقدمهای بر این دانش داشته باشیم. در مقالات بعدی نیز در این دانش عمیقتر خواهیم شد. ما را تا پایان این مقالات همراهی کنید.
بسیاری از بیزینسهای تازهنفس تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ را برای دسترسی و ایجاد تعامل با مخاطبان آنلاین به کار میبرند. طبق پیشبینیهای انجام شده تا سال ۲۰۲۱ میزان هزینه انجام شده برای بازاریابی دیجیتالی تنها در امریکا به بیش از ۳۳۲ میلیارد دلار خواهد رسید. تکنیکهای این نوع مارکتینگ کمهزینهترین تکنیکها برای رسیدن به بیشترین تعداد مخاطبان برای کسبوکار شما هستند.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی چیست؟
این مفهوم شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیتهاییست که برای بازاریابی محصولات و خدمات، در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرند.
بازاریابی دیجیتالی چه مزایایی دارد؟
- پایین بودن هزینه استفاده
- قابلیت شخصیسازی
- مزایای قابل سنجش
- بهینهسازی آسان
- مخاطبین بسیار بیشتر
- نرخ بالای جذب مشتری
- هدفگیری مشتریان
- رقابت عادلانهتر میان مشتریان
اصول دیجیتال مارکتینگ
- اصل یک: پروسه بازاریابی دیجیتالی را شروع کن!
- اصل دو: ویترین خودت رو گسترش بده!
- اصل سه: شروع کن به کامل کردن پازل دیجیتال مارکتینگ!
تکههای پازل دیجیتال مارکتینگ:
- SMM، SMO (بهینهسازی فضاهای اجتماعی) ، CM(مدیریت محتوا)
- SEM(مارکتینگ موتور جستجو) ، SEO(بهینهسازی موتور جستجو)، تولید ترافیک در وب
- موبایل مارکتینگ
- تجزیه و تحلیل داده و هوش تجاری (Business Intelligence)
- بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)
- اتوماتیکسازی و برونسپاری
- ایمیل مارکتینگ
- مارکتینگ چندرسانهای
- ذهنیت درست
- تولید محتوا
- زیرساخت آنلاین مناسب
- برندسازی
بیشتر بخوانید: راهکارهای اعتمادسازی برند برای آژانسهای املاک
در پستهای بعدی هر کدام از تکنیکهای پازل بالا را به تفصیل بررسی خواهیم کرد. پس برای یادگیری کامل این دانش با ما همراه باشید!