در این مطلب با پلاس همراه باشید تا با برندسازی آژانس املاک بیشتر آشنا شویم.
برند چیست؟
نام برند کسب و کارهای موفق، کوچک یا بزرگ، متمایز است و سریعا قابل تشخیص هستند. تا به امروز به برندسازی برای خودتان فکر کرده اید؟ شما به عنوان یک مشاور املاک صاحب نام تجاری خودتان هستید. نام تجاریتان بر اساس ارزش ها و ویژگی های منحصر به فرد خودتان تعریف می شود.
برند سازی آژانس املاک و همچنین مشاور املاک، نیازمند یک استراتژی است. این استراتژی باید اهداف، چشم انداز و ارزش ها را به درستی به مشتریان منتقل کند. اجزای اصلی برند شامل لوگو، نام برند، شعار، رنگ های سازمانی، بیانیه و سبک طراحی است. یک نام تجاری مناسب کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید و افزایش فروش داشته باشید.
برندیگ تنها داشتن لوگو نیست. البته بدون شک یک لوگوی جذاب و مرتبط می تواند نماینده و معرف برند باشد. لوگو تنها بخش کوچکی از استراتژی کلی برندینگ است. لوگوها میانبر های بصری برای معرفی برند هستند.
برای اینکه بتوانید یک برندسازی آژانس املاک عالی داشته باشید، باید به ۳ مورد زیر توجه کنید.
- صداقت: اگر شعاری دارید یا اهداف و چشم اندازی را معرفی می کنید، بر اساس آن نیز رفتار کنید. حرفتان با عملتان یکی باشد تا مشتری بتواند اعتماد کند.
- وجه تمایز: در کارتان نو آوری داشته باشید. زمانی که در کارتان خلاقیت داشته باشید مشتری را جذب می کنید.
- رفع نیاز: نیازهای مشتری خود را بشناسید و برای رفع این نیازها تلاش کنید. با برنامه ریزی در کارتان می توانید نیازهای مشتری را شناسایی کنید و بر اساس آن عمل کنید.
بیشتر بخوانید: لوگوی آژانس املاک یا مشاور املاک چگونه باید طراحی شود؟!
چرا برندسازی مهم است؟
دلایل مختلفی برای بحث برندسازی وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.
- به وسیله برندسازی می توانید نام خودتان را به افراد زیادی معرفی کنید و در یاد آن افراد ماندگار شوید.
- به وسیله برندسازی و شناخته شدن، افراد بیشتری می توانند به برندتان اعتماد کنند. در این صورت افراد بیشتری برای انجام امور به شما مراجعه می کنند.
- به وسیله برندسازی برای خود در بازار اعتبار به دست می آورید.
- به وسیله برندسازی در مورد اهداف و چشم اندازهای خود آگاهی ایجاد می کنید.
- به وسیله برندسازی به مشتریان می گویید که شما بهترین انتخاب آن ها هستید. از بین تمام برند های موجود در بازار به سراغ شما بیایند.
- اگر برندسازی شخصی باشد، موقعیت های شغلی بسیاری بدست می آورید. در برند سازی شخصی ارگان ها و افراد زیادی برای همکاری با شما درخواست می دهند.
مشاورین املاک برای برند سازی چه کار باید انجام دهند؟
درک ماهیت برند
در ابتدا باید زمانی را به تفکر عمیق در مورد ماهیت، چشم انداز و ارزش های برند خود اختصاص دهید. قبل از شروع بدانید که چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن استراتژی را برنامه ریزی کنید. اینکه بدانید هدفتان از انجام هر کاری چیست با انگیزه بیشتری آن کار را انجام می دهید.
بررسی برند های مطرح
بازار را بررسی کنید. ببینید چه برندهایی در حوزه املاک توانسته اند مطرح شوند. در مورد رزومه و استراتژی های این برند ها تحقیق کنید. با مطالعه این موارد می توانید رقبای خود را بشناسید و همچنین از آن ها یاد بگیرید. در پایان باید پوشه ای شامل اطلاعاتی در مورد همه چیز آن برند، داشته باشید.
اطلاعاتی که از برندها نیاز دارید شامل نام ها، لوگوها، رنگ های سازمانی، رسانه های اجتماعی، اسکرین شات از صفحات وب سایت و هر جزئیات دیگری که بتوانید از آن الهام بگیرید.
برنامه ریزی کنید و صبور باشید
برای حفظ انگیزه، لازم است برنامه و جدول زمانبندی داشته باشید. باید بدانید که برندسازی یک پروژه یک روزه نیست و نیاز به زمان و تلاش دارد. برای هر حرکتی که می خواهید انجام دهید، برنامه ریزی داشته باشید. اگر از همان ابتدا برنامه ریزی داشته باشید همه چیز بر اساس نظم پایه گذاری می شود. برنامه ریزی را می توانید برای مدت زمان هفتگی، ماهانه و سه ماهه تنظیم کنید.
در پایان هر جدول زمانبندی کارهای انجام شده را به تنهایی یا همراه با گروه مرور کنید. در این جلسه می توانید در مورد کارهایی که باید انجام شود نیز صحبت کنید.
بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ یا بازرایابی اینترنتی چیست و چه مزایایی برای مشاورین املاک دارد؟
انتخاب تیم حرفه ای
می گویند اگر به یک تیم متوسط یا ضعیف یک ایده عالی بدهید، ممکن است آن ایده را خراب کنند. اما اگر ایده متوسطی به یک تیم حرفه ای بدهید، آن ایده را پرورش می دهند. گروه دوم پا را فراتر گذاشته و کاری بهتر از ایده تحویل می دهند. به همین دلیل است که می گویند برای پیشرفت نیاز به یک تیم پیشرفته دارید.
استخدام مشاورین املاک حرفه ای برای آژانس املاک خود یکی از مهمترین کارها برای پیشرفت و برندسازی آژانس املاک است. با تیم حرفهای به سرعت می توانید در منطقه پیشرفت کنید و نام خود را سر زبانها بیاندازید. باید کاری کنید که انتخاب اول هر شخصی که می خواهد معاملاتی در آن منطقه انجام دهد، باشید.
انتخاب یک شعار مناسب
می توان گفت بسیاری از کسب و کارها بخشی از موفقیت خود را مدیون داشتن یک شعار منحصر به فرد هستند. شعاری که انتخاب می کنید وجه تمایز شما از دیگر برند هاست.
برای مثال شرکت M&M’s در سال ۱۹۵۴ که تاسیس شد شعار« در دهان شما آب می شود نه در دست شما» را انتخاب کرد. این شعار در آن سال ها شعار مورد علاقه آمریکایی ها انتخاب شد. در اینجا می توانید ببینید که یک شعار خوب چگونه روی برندینگ و شناخته شدن آن تاثیر می گذارد.
در صورتی که شعار به یادماندنی و محبوبی انتخاب کنید، مشتری آن شعار را در ذهن خود نگه می دارد. شعار انتخابی لزوما نباید جمله ای عجیب و یا منحصر به فرد باشد، در واقع جمله مورد نظر باید ساده و کوتاه باشد. باید بتوانید با استفاده از کمترین کلمات مفهوم را برسانید.
هدف گذاری بازار
بازار ملک شاخه های زیادی برای فعالیت دارد. برای پیشرفت در این بازار لازم است شاخه مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. برای مثال فقط می خواهید روی خانه هایی با متراژ بالا یا ویلایی کار کنید. در این صورت با سازندگان و فروشندگانی که این فایل ها را دارند بیشتر آشنا می شوید. در واقع می توانید تمرکز خود را روی یک مورد خاص بگذارید.
زمانی که یک شاخه را انتخاب می کنید بازاریابی آسان تر می شود. زمانی که دقیقا بدانید با چه کسانی قرار است کار کنید، راحت تر می توانید بازار را هدفگذاری کنید. در این صورت می توانید بر اساس نیازهای خاص مشتریان استراتژی بازاریابی خود را طراحی کنید. همچنین تجربه خود را در نحوه برخورد با گروهی مشخص از مشتریان افزایش می دهید.
زمانی که شاخه ای تخصصی را برای خود انتخاب کنید، مشتریان شما را فردی متخصص می بینند. در این صورت باید بدانید که ارزشتان نیز نزد مشتریان بیشتر است. هرچه تخصصی تر کار کنید، رقابت کمتر می شود. زیرا افراد کمی مشغول به کار در این حوزه هستند و مسیر پیشرفت برای شما بازتر است. در این صورت ارزش کارتان مانند الماس، گران بها می شود.
رسانه های اجتماعی
در قرن ۲۱ نباید از قدرت رسانه های اجتماعی در بازاریابی و برندسازی غافل شد. رسانه های اجتماعی بستری بی نهایت را برای جذب مخاطب و برند سازی در اختیارتان قرار می دهد. اگر به درستی رسانه های اجتماعی را به کار گیرید، کمک شایانی به برندسازی آژانس املاک شما خواهد کرد. می توانید از این بستر برای معرفی فایل ها و بازاریابی نیز در کنار برندسازی استفاده کنید. یکی از راه های کسب درآمد در زمان حال همین رسانه های اجتماعی هستند.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که با تولید محتوای خوب به مخاطب خود ارزش بدهید. به سوالاتی که مخاطبین می کنند جواب بدهید. از نظراتشان برای بهتر شدن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای یک گروه حرفه ای داشتن وب سایت از واجبات است.
بیشتر بخوانید: بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ!