هدف در هر کسب و کار، فروش است. منظور از فروش، فروش محصول یا خدمات است. چگونه می توان فروش موفق داشت و به بیشترین میزان فروش رسید؟ با ما همراه باشید تا راه های رسیدن به فروش موفق و کسب سود بالا را بیاموزیم.
شناخت مشتری
یکی از نکات بسیار حائز اهمیت در فروش ارزیابی مشتری است. منظور اینست که باید مشتری را به درستی ارزیابی کنیم. هدف از شناخت درست مشتری، برقراری رابطه مؤثر با اوست. به گونه ای که او به یک مشتری وفادار به محصول یا خدمت ما تبدیل شود. به این ترتیب ما قادر خواهیم بود که تجارت خود را بسط دهیم. در صورتی که طرف مقابل را بشناسیم، می دانیم که چگونه باید با او ارتباط برقرار کنیم. می دانیم که او دنبال چه چیزی است. در نتیجه می دانیم که با چه رفتاری می توانیم او را وادار به خرید محصول یا خدمات خود کنیم.
ایجاد حس خوب در مشتری
مشتری خریدار یک احساس است و نه یک محصول. با توجه و رسیدگی به مشتری، در او احساس خوب ایجاد کنید.
صداقت
کلید موفقیت در فروش، صداقت است. اگر صادق باشید، مشتری به شما اعتماد خواهد کرد. به این ترتیب مشتری همیشگی و دائم محصول یا خدمت شما خواهد شد.
به مشتری خود احساس امنیت القا کنید. با رفتار و صحبت های خود به مشتری بگویید که در کنارش هستید. به او اطمینان دهید که پیشنهادی که به او می دهید به خاطر شناختی است که از او و بازار دارید. خمچنین به او اطمینان دهید که به دنبال پول نیستید و حتی کاهش هزینه های مشتری هم برای شما مهم است.
فرض کنید که مشتری شما قصد خرید محصولی را دارد. شما به او پیشنهاد خرید محصول ارزان تری می کنید. شما با توصیف ویژگی های محصول به مشتری اطمینان می دهید که محصول پیشنهادی شما، نیاز مشتری را رفع خواهد کرد. با این کار مشتری چه تصوری نسبت به شما پیدا می کند؟!
حال که اعتماد او را به دست آورده اید، او خیلی راحت سایر پیشنهادات شما را هم خواهد پذیرفت.
قیمت
قیمت یک محصول یا خدمت ارائه شده اهمیت دارد. بنابراین قیمت گذاری هوشمندانه به شما کمک می کند که فروش موفق تری داشته باشید.
اولین قدم تحقیق و شناخت بازار است. در مورد قیمت محصولات مشابه تحقیق کنید. یکی از استراتژی های جذب مشتری، زیر قیمت فروختن کالاهایی است که مشتریان نسبت به قیمت آن آگاهی کامل دارند. به این ترتیب می توانند اعتماد مشتری را به عنوان فروشنده ای با انصاف جلب کنند. در عوض سود لازم را روی کاهای دیگری که قیمت نامشخصی دارند، اعمال کنند.
همچنین می توانید محصولات مشابه با رقبا را با قیمت پایین تر عرضه کنید. در حالی که محصولاتی که نسبت به رقبا برتری دارند، با اختلاف قیمتی قابل توجهی به فروش برسانید.
حرفه ای باشید!
برای فروش موفق، باید حرفه ای باشید. اگر فروشنده محصول هستید، روی کیفیت محصول تمرکز کنید. اگر فروشنده خدمات هستید، تیم حرفه ای و دست چین شده ای انتخاب کنید. محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه کنید تا فروش مؤثری داشته باشید.
بیش از حد انتظار مشتری باشید!
یکی از راه های رسیدن به فروش موفق اینست که بیش از انتظار مشتری به او عرضه کنید. با ارائه خدمات و هدیه های کوچک، احساس رضایت و وفاداری را در مشتریتان ایجاد کنید.
بعد از فروش، همراه خریدار باشید!
یک تیم پشتیبانی قوی بسازید. ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان بسیار اهمیت دارد. این کار می تواند مراجعه مجدد مشتریان به شما را تا حد زیادی تضمین کند.
بیشتر بخوانید: تیم سازی و شیوه مدیریت یک تیم در شغل مشاوری املاک!
به مشتریان گوش دهید!
به بازخوردها توجه کنید. مشتریان چرا از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند؟! آیا آنها از محصول یا خدمات شما راضی هستند؟! آیا به راحتی به محصول و خدمات شما دسترسی دارند؟!
زمانی که به مشتری گوش دهید، می توانید خواسته های او را برآورده کنید. نقص های موجود، از کیفیت یا نوع ارائه را برطرف کنید. با برقراری تعامل با مشتری، می توانید به فروش موفق دست یابید.
بیشتر بخوانید: مهارت خوب گوش دادن در جلسات و مذاکرات کاری!