جمعه, جولای 1, 2022
  • اخبار
  • راهنما
    • راهنمای خریداران و فروشندگان
    • راهنمای مستأجرین و موجرین
    • راهنمای آژانس ها و مشاورین
    • راهنمای جابجایی منزل
    • راهنمای سرمایه گذاران
  • سبک زندگی
    • طراحی و دکوراسیون داخلی
    • طراحی و دکوراسیون فضای باز
    • سازماندهی و نظافت منزل
    • تعمیرات و نوسازی منزل
    • خانه های رویایی
    • سفر
  • تحلیل بازار ملک
  • مسائل حقوقی املاک
  • مسکن و فناوری اطلاعات
  • معرفی محله ها
  • معرفی مناطق تفریحی
  • خدمات پلاس
نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
مجله پلاس
وبسایت پلاس
  • اخبار
  • راهنما
    • راهنمای خریداران و فروشندگان
    • راهنمای مستأجرین و موجرین
    • راهنمای آژانس ها و مشاورین
    • راهنمای جابجایی منزل
    • راهنمای سرمایه گذاران
  • سبک زندگی
    • طراحی و دکوراسیون داخلی
    • طراحی و دکوراسیون فضای باز
    • سازماندهی و نظافت منزل
    • تعمیرات و نوسازی منزل
    • خانه های رویایی
    • سفر
  • تحلیل بازار ملک
  • مسائل حقوقی املاک
  • مسکن و فناوری اطلاعات
  • معرفی محله ها
  • معرفی مناطق تفریحی
  • خدمات پلاس
نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
مجله پلاس
نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
صفحه اصلی راهنما راهنمای آژانس ها و مشاورین

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ!

مولود اسماعیلی توسط مولود اسماعیلی
آوریل 22, 2022
داخل راهنما, راهنمای آژانس ها و مشاورین
7 دقیقه خوانده شده
0
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Medial Marketing یا SMM به معنای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر، لینکدین و … برای بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات به مخاطبان هدف است.

با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در این پلتفرم‌ها حضور و بازاریابی در آنها برای هر کسب‌وکاری مفید خواهد بود. یادمان نرود‌ SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاریست برای کمک به فروش بیشتر!

همان‌طور که در مطلب قبلی اشاره کردیم؛ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از تکنیک‌ها و تکه‌های مهم در پازل دیجیتال مارکتینگ است. در این مطلب ارکان اساسی این تکنیک را فرا خواهیم گرفت!

بیشتر بخوانید:‌ دیجیتال مارکتینگ یا بازرایابی اینترنتی چیست و چه مزایایی برای مشاورین املاک دارد؟

انواع شبکه های اجتماعی برای بازاریابی

    • اینستاگرام
    • فیسبوک
    • توئیتر
    • لینکدین
    • تلگرام
    • پینترست
    • گوگل پلاس
    • یوتیوب
    • و …

شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

    • حجم زیاد مخاطبین و نرخ جذب بالا
    • افزایش ترافیک سایت
    • بهبود سئو
    • برندسازی، مشهور شدن و افزایش نفوذ برند
    • ارتباط آسان و مستقیم با مشتریان و افزایش وفاداری شان
    • شناخت بیشتر مشتریان و نیازهای آنان
    • مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه‌های بازاریابی
    • افزایش آگاهی و اطلاعاتتان در مورد برند و محصول خود
    • تبدیل راحت مخاطبان به مشتریان

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران محدودیت‌ها و فیلترهاست. شاید به همین دلیل است که بسیاری از بیزینس‌ها برای تبلیغات به تکنیک‌های دیگر روی می‌آوردند!بازاریابی دیجیتالی

مراحل بازاریابی شبکه های اجتماعی

  1. مشخص کردن هدف
  2. ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی
  3. مشخص کردن مشتری ایده آل
  4. برنامه‌ریزی استراتژی
  5. تولید محتوای مناسب
  6. جذب مخاطب
  7. تعیین شاخص‌های کلیدی موفقیت (KPI)مثل نرخ بازدید
  8. دنبال کردن، آنالیز و بهینه‌سازی

انواع محتوا در شبکه های اجتماعی

    • تصویر
    • ویدئو
    • پادکست یا محتوای صوتی
    • پست‌ وبلاگ
    • اخبار شرکت
    • اینفوگرافیک
    • کتاب‌ یا  eBook
    • مصاحبه

دیجیتال مارکتینگ

تا اینجا به کلیاتی از پازل دیجیتال مارکتینگ اشاره کردیم. نکته حائز اهمیت آنست که مبحث بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار گسترده است. در ادامه مطلب به بررسی نکات بیشتری در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی خواهیم پرداخت.

محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

نکته بسیار مهم در مورد شبکه های اجتماعی، تولید محتوای متناسب و درخور با آن هاست. حال که با انواع محتوا و انواع شبکه های اجتماعی آشنا شدیم، باید به این نکته توجه کنیم. باید بدانیم چه محتوایی تولید کنیم، که مخاطب بیشتری جذب کنیم.

گاهی فقط یک هشتگ هوشمندانه می تواند باعث شهرت یک بیزنس و فروش آن شود. برای انتشار چنین محتوایی باید به سراغ توییتر بروید. محتوای مناسب برای اینستاگرام می تواند یک ویدیوی چند دقیقه ای جذاب و سرگرم کننده باشد. اگر یک ویدیوی جذاب بتواند به درستی یک بیزنس را معرفی کند، باعث افزایش فروش آن خواهد شد. برای حضور موفق در یوتیوب باید به دنبال ساخت ویدیوهای بلندتر و تخصصی تر بروید. بهتر است محتوایی که در لینکدین منتشر می کنید، تخصصی باشد. به همین ترتیب برای هر شبکه اجتماعی باید محتوای متناسب با آن را تولید کنید. بنابراین از انتشار یک محتوای یکسان در همه شبکه های اجتماعی نتیجه خوبی نخواهید گرفت!

تکنیک ها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی

اولین قدم برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، تعیین استراتژی محتوایی است. استراتژی باید متناسب با بیزنس و مخاطب هدف تعیین شود. سپس شیوه حضور و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مشخص می شود. شما برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی ابزارها، ترفندها و تکنیک های متنوعی را در دسترس دارید. موارد زیر از جمله مهم ترین نکاتی هستند که باید در این مسیر در نظر داشته باشید.

مخاطب هدف شما کیست؟!

مهم ترین نکته در بازاریابی شبکه های اجتماعی شناخت مخاطب هدف است. چه کسی قرار است محصول شما را بخرد یا از خدمات شما استفاده کند؟!

افرادی که از خدمات شما استفاده خواهند کرد یا محصول شما را خواهند خرید، دارای ویژگی های مشترکی هستند. برای مثال اگر شما تولید کننده لباس های خاص و گران قیمت باشید، مخاطب شما قشر ثروتمند جامعه است. اگر یک پکیج آموزشی ویژه دبیرستانی ها دارید، مخاطب شما دانش آموزانی در بازه سنی مشخص هستند.

زمانی که مخاطب هدف خود را بشناسید، می توانید روی جذب مخاطب هدف تمرکز کنید. تمرکز روی مخاطب هدف بازدهی بازاریابی را افزایش می دهد. همچنین در هدررفت منابع و زمان به شما کمک بسیار شایانی می کند.

پروفایل حرفه ای بسازید.

داشتن یک پروفایل حرفه ای که بیزنس شما را به درستی به مخاطب معرفی کند، بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: برند چیست و برندسازی آژانس املاک چگونه انجام می شود؟!

بازاریابی شبکه های اجتماعی

تولید محتوای جذاب برای مخاطب

محتوا به هر نوعی که باشد، باید مخاطب را جذب کند. داستان سرایی در محتواهای متنی باعث جذابیت آن و درگیری مخاطب با مطلب می شود. در تولید محتوای ویدیویی باید به جذابیت بصری، محتوایی و همچنین کیفیت صدا و تصویر توجه شود.

حضور مداوم و انتشار منظم محتوا در شبکه های اجتماعی

تدوین یک تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی امر بسیار مهمی است. انتشار منظم محتوا مطابق با تقویم محتوایی شبکه اجتماعی نقش به سزایی در ارتباط با مخاطبان دارد.

تبلیغات از طریق همکاری با اینفلوئنسرها

یکی از راه های بازیابی شبکه های اجتماعی، همکاری با اینفلوئنسرهاست. این همکاری باید با اینفلوئنسری انجام شود که مخاطبینش با هدف شما همسو باشند. اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به شناخته شدن، ایجاد ارتباط مؤثر و حفظ مشتری وفادار به شما کمک کند. این نتیجه به شرطی محقق خواهد شد که این همکاری به درستی انجام شود.

گوش دادن به مخاطب

شبکه های اجتماعی بستری را فراهم کرده اند که بتوانید به صورت مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کنید. نظرات مخاطبان را دنبال کنید. بررسی کنید که گوینده این نظرات چه کسی است و چه می گوید؟!

گوش دادن اجتماعی یا social listening فقط نظارت بر تعداد لایک، اشتراک گذاری و عدد اینگیجمنت نیست. منظور گوش دادن فعالانه به مکالمات افراد در مورد محصول یا خدمات شما و تحلیل آن هاست. زمانی که شما بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند، می توانید یک استراتژی بازاریابی قوی تر ایجاد کنید.

تولید محتوا توسط مخاطبان!

یکی از انواع محتواها، محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC است. هرگونه محتوایی که توسط مخاطبان و طرفداران یک برند تولید شود، در این گروه قرار می گیرد. این محتوا بدون پرداخت هزینه به تولید کننده آن، تولید می شود. این نوع محتوا به شناخته شدن و بیشتر دیده شدن برند کمک می کند و بسیار اهمیت دارد.

تولید محتوا توسط کاربر خارج از روتین تولید محتوای حرفه ای و با خلاقیت خود کاربر انجام می شود. محتوای ایجاد شده توسط کاربر تأثیر به سزایی در جلب اعتماد مخاطب، افزایش اعتبار برند و افزایش تعامل با مخاطب دارد. تولید محتوای UGC می تواند به شما در صرفه جویی هزینه های تولید محتوا کمک کند. افزایش فروش و بهبود سئو از تأثیرات مثبت استفاده از محتوای  UGC است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

منبع: digital marketer
برچسب ها: آژانس املاکبازاریابیبازاریابی اینترنتیدیجیتال مارکتینگمذاکرهمشاور املاکمشتریمعامله
پست قبلی

خلاقیت در خانه با استفاده مفید از انباری و اتاق‌های بلااستفاده!

پست بعدی

فنون مذاکره برای مشاورین املاک!

مربوط پست ها

فروش موفق
مسکن و فناوری اطلاعات

فروش موفق و راه های رسیدن به آن

می 8, 2022
تیم سازی در املاک
راهنمای آژانس ها و مشاورین

تیم سازی و شیوه مدیریت یک تیم در شغل مشاوری املاک!

فوریه 24, 2022
برندسازی آژانس املاک
راهنمای آژانس ها و مشاورین

برند چیست و برندسازی آژانس املاک چگونه انجام می شود؟!

فوریه 15, 2022

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • جذاب ترین ها
  • نظر
  • داغ ترین ها
بهترین شهر ایران

بهترین شهر ایران برای زندگی کجاست؟!

سپتامبر 3, 2021
شهر کرج

محله های شهر کرج از ارزان ترین تا گران ترین!

آگوست 31, 2021
مراحل ساخت خانه

صفر تا صد مراحل ساخت ساختمان؛ از مجوز ساخت گرفته تا طراحی داخلی!

اکتبر 7, 2021
شهرهای ایران

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای ایران برای زندگی کدامند؟!

سپتامبر 10, 2021
حمام کوچک

۱۰ ترفند برای بزرگ تر نشان دادن حمام کوچک

نکات خرید خانه

۶ نکته که قبل از خرید خانه باید بدانید

انتخاب آپارتمان

نکات طلایی در انتخاب آپارتمان

انتخاب محله زندگی

محله زندگی خود را با چه معیارهایی انتخاب کنیم؟

فروش موفق

فروش موفق و راه های رسیدن به آن

می 8, 2022
فناوری اطلاعات

نقش فناوری اطلاعات در حرفه مشاوری املاک

آوریل 14, 2022
حکم تخلیه

چگونه می توان حکم تخلیه گرفت؟!

آوریل 3, 2022
محله فردوس تهران

محله فردوس تهران و بررسی شرایط زندگی در آن؛ از دسترسی تا امکانات رفاهی!

مارس 27, 2022

نوشته‌های تازه

  • فروش موفق و راه های رسیدن به آن
  • نقش فناوری اطلاعات در حرفه مشاوری املاک
  • چگونه می توان حکم تخلیه گرفت؟!
  • محله فردوس تهران و بررسی شرایط زندگی در آن؛ از دسترسی تا امکانات رفاهی!
  • ترفندهای خانه تکانی برای شب عید!
فروش موفق
مسکن و فناوری اطلاعات

فروش موفق و راه های رسیدن به آن

توسط ساره سخائی
می 8, 2022

هدف در هر کسب و کار، فروش است. منظور از فروش، فروش محصول یا خدمات است. چگونه می توان فروش...

بیشتر بخوانید
فناوری اطلاعات

نقش فناوری اطلاعات در حرفه مشاوری املاک

آوریل 14, 2022
حکم تخلیه

چگونه می توان حکم تخلیه گرفت؟!

آوریل 3, 2022
محله فردوس تهران

محله فردوس تهران و بررسی شرایط زندگی در آن؛ از دسترسی تا امکانات رفاهی!

مارس 27, 2022
خانه تکانی

ترفندهای خانه تکانی برای شب عید!

مارس 10, 2022

دسته‌ها

  • اخبار
  • تحلیل بازار ملک
  • تعمیرات و نوسازی منزل
  • خانه های رویایی
  • خدمات پلاس
  • راهنما
    • راهنمای آژانس ها و مشاورین
    • راهنمای خریداران و فروشندگان
    • راهنمای مستأجرین و موجرین
  • راهنمای جابجایی منزل
  • راهنمای سرمایه گذاران
  • سبک زندگی
    • سازماندهی و نظافت منزل
  • سفر
  • طراحی و دکوراسیون داخلی
  • طراحی و دکوراسیون فضای باز
  • مسائل حقوقی املاک
  • مسکن و فناوری اطلاعات
  • معرفی محله ها
  • معرفی مناطق تفریحی

درباره ما

هر آن‌چه درباره خانه و خانه‌داری باید بدانید در مجله املاک پلاس خواهید یافت!

استفاده از مطالب مجله پلاس فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر نام مجله پلاس و لینک به منبع بلامانع است.

نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
  • اخبار
  • تحلیل بازار ملک
  • تعمیرات و نوسازی منزل
  • خانه های رویایی
  • خدمات پلاس
  • راهنماها
  • راهنمای آژانس های املاک
  • راهنمای جابجایی منزل
  • راهنمای خریداران
  • راهنمای سازندگان ملک
  • راهنمای سرمایه گذاران
  • راهنمای فروشندگان
  • راهنمای مستأجرین
  • راهنمای مشاورین املاک
  • راهنمای موجرین
  • سازماندهی و نظافت منزل
  • سبک زندگی
  • سفر
  • طراحی و دکوراسیون داخلی
  • طراحی و دکوراسیون فضای باز
  • مسائل حقوقی املاک
  • مسکن و فناوری اطلاعات
  • معرفی محله ها
  • معرفی مناطق تفریحی